Aktualitások


TREND, DESIGN, FELELŐSSÉG
A környezettudatos koncepciók szerencsére egyre népszerűbbek és a márkák ez irányú felelősségvállalása az egyre bővülő eco-kollekciók számán is mérhető. A vállalt missziók komolyságát tükrözi az is, hogy mind technológia, mind formai szempontból innovatív darabokkal találkozhatunk. Lássuk a márkavezetők trend-setter újdonságait!


Ugye neked is hiányzott már a popcorn illata, az elsötétített terem, a hatalmas vászon? A Cinema City a Mammut I-ben és Mammut II-ben június 3-tól ismét nyitva! A kényelmes és biztonságos mozizás mellett a sokszínű és fergeteges hazai és nemzetközi filmkínálat is garantált. Már az első héten olyan filmek debütáltak, mint az Oscar-díjas A nomádok földje, a Lelki ismeretek, és limitált előadásban a Még egy kört mindenkinek. Júniusban indul a Cinema City vásznain többek között: a Hang nélkül 2., a Halálos iramban 9., a Szörnyella és a Démonok között 3.

A családokat a Disney Luca és a Sony stúdió Nyúl Péter 2. – Nyúlcipő animációs filmjei várják.

A tavaly nyáron bevezetett óvintézkedések továbbra is érvényesek lesznek.

További részletek és a friss moziműsor az alábbi linkeken érhető el:
https://mammut.hu/hirek/mozielm-ny-ujra
https://www.cinemacity.hu


Júniustól már a Mammutban is! Az idei évben már 2 RED DOT design díjat is bezsebelt a japán cukiságok nagymestere, a MINISO. Ritkaság, hogy egy nagyobb piaci igényekre szabott márka sorozatos, nemzetközi szakmai design elismerést kapjon. A 2018-as évben az IF Design több terméket is jutalmazott, nem csoda, hiszen a MINISO missziója éppen ebben áll, „megfizethető apró örömök”-et varázsolni magas minőségben!

MINISO Mammut I. földszint


2024-től csak újrahasznosított műanyag az ADIDAS-nál!

Eric Liedtke, az Adidas márkamenedzsere jelentése szerint a vállalat célja teljesen megszabadulni a műanyagtól 2024-ig. Jelenleg a 920 millió darab termékének 50 százaléka műanyagból készül, éppen emiatt az átállás nem történhet meg egyik napról a másikra, ugyanakkor nélkülözhetetlenné vált.

Annak ellenére, hogy az újrahasznosított műanyag 10-20 százalékkal drágább, a cég elsődleges fejlesztési programjaként szerepel. Az első áttörést az Adidas még 2016-ban érte el, amikor bemutatták, majd tömeggyártani kezdték első újrahasznosított műanyagból készült cipőjüket. Az idei szezon nagy rúgása pedig a STAN SMITH ikonikus kollekció új, eco vonala. A Stan Smith-ek Primegreen-ből készülnek, ami egy újrahasznosított anyag. Ezen túl a cipő felső része is 50%-ban recycle, így a gyártás során nem használnak hozzá új poliésztert. A külső megkapó, a design sem csorbult. Mi imádjuk a teljes kollekciót!

Lelőhely tipp: HERVIS


Szeptembertől zöldre színezi a dm azon termékek polci árcímkéjét, amelyek környezetbarát vonatkozással és azt igazoló logóval rendelkeznek. Így szeretnék megkönnyíteni a választást, s felhívni a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket a vásárlók a mindennapokban megtehetnek.

Nemcsak saját tevékenységük optimalizálásán munkálkodnak, de felelősséget éreznek abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívják a választási lehetőségekre. Mert már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik. A bevásárlásainkat intézve azonban nem mindig könnyű minden szempontra figyelni, nem feltétlenül ismerünk minden fenntarthatósági logót, jelzést. A vásárlók döntéseit szeretnék segíteni a dm-ben a zöld színű árcímkék bevezetésével.

A címkét azon termékeknél találjuk, amelyek rendelkeznek valamilyen fenntarthatósággal kapcsolatos minősítéssel, logóval. A figyelembe vett logók listája a Denkstatt Hungary Kft. fenntarthatósági szakértőinek ajánlásával készült.

A dm téma iránti elköteleződését mutatja a nemrégiben elnyert a Fenntarthatóság Szimbóluma díj is. A Trade magazin először hirdette meg a pályázatot, céljuk, hogy minden évben, minél több olyan sikeres projektet mutassanak be, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez.

dm új helyen a Mammutban! Mammut II. 2. emelet


A magas kivitelezés és minőségi formai megvalósítás minden esetben nagy kihívás a vezető márkák számára is.  A kompromisszumok nélküli kidolgozás és az eco kategórián belül a high-end életérzés ezért ritka. A RESERVED ezt a szakmai igényességet maxolta ki az ECO AWARE vonalán belül, amelyben egyszerre testesül meg az innovatív és minőségi design és a környezettudatos misszió.

Mindezt hogyan? A tervezőik kötelező tréningen vesznek részt a felelősségteljes ruhatervezésről. Ellenőrzött beszállításból használnak alapanyagot, ahol elsődleges szempont a környezetvédelem, de az emberi jogok tiszteletben tartása is. 2014 óta angóra és 2016 óta természetes szőr nem kerül felhasználásra, ehelyett újrahasznosított alapanyagokat építettek be a gyártási folyamatokba. Az organikus anyagok tehát növényi eredetűek ahol a feldolgozás során ugyancsak szigorú környezetvédelmi szabályokat támasztottak a beszállítók felé. A formavilág fejlesztése sem szorult háttérbe mindeközben, tudatos és párhuzamos fejlesztéssel sikerül szezonról szezonra egyszerre trendi és eco-barát kollekciókat létrehozniuk!

RESERVED Mammut II. 1. emelet


Az álló és folyóvizeink ökorendszerének megtartása egyéni felelősséggé vált. A bolygó vízkészletének természetes állapota nélkülözhetetlen az emberiség jövője, de már jelene szempontjából is. Miért? A folyóvizek élővilága összetett és zárt rendszer, ha ebbe kémiai anyag kerül, az élő szervezetek számára mérgező lehet. A természetes vízkészletek élővilága szoros kapcsolatban áll oxigénháztartásunkkal és a globális felmelegedéssel egyaránt. És nem csak ez a gond, hanem az is, hogy a tengeri korallzátonyok pusztulásáért leginkább felelős kémiai összetevők az oxibenzon és az octinoxát az emberi szervezetben is jelentős pusztítást végez. Az oxibenzon és az octinoxát a vizsgálatok alapján endokrin-diszruptorok, vagyis megzavarják a belső elválasztású mirigyek működését, azaz megbolygatják a hormonháztartásunkat.

Az UV-védelemmel ellátott napozók a strandoláskor így előre nem várt, de már kimutatható, számottevő károkat okoztak világszerte. Nem beszélve azokról az adalékanyagokról, amelyek a napi használat során a szennyvízzel a lokális víz-körforgásba kerülnek, ugyanis a víztisztító rendszerek sem képesek ezen káros kémiai összetevők szűrésére. Az ebben rejlő felelősséget ismerték fel a kozmetikai cégek és csatlakoznak egyre többen a MARINE FRENDLY FORMULA minősítéshez, amely meghatározott összetevők használatát tiltja a kozmetikai termékek előállításakor.

Tengerbarát termékjavaslataink, tippek

PUPA / CREMA SOLARE MUTLIFUNZIONE SPF 50 UVA infrared vízálló napvédő krém
lelőhely PUPA Mammut II. fszt.

THE BODY SHOP / kézfertőtlenítő Hand Cleanse gel TRICLOSAN MENTES, így folyóvíz-barát termék
lelőhely THE BODY SHOP Mammut I. fszt.

DEICHMANN / Bench zöldcimkés termékeinek felső része újrahasznosított palackokból készül, hozzájárulva így ahhoz, hogy ezek ne kerüljenek be a természet körforgásába.
lelőhely DEICHMANN  Mammut II. 1.emelet


Az idei enteriőr trendek bővelkednek a természetes alapanyagokban, natúr koncepciókban. Ibiza, Afrika, vagy éppen Bali ihlette darabok harmonikus kiegészítői a modern tereknek. A 2021-es lakberendezés és építészet egyik legjelentősebb vonala az „újrafelfedezés”. Ennek jegyében az autentikus, törzsi és hagyományos stílusok beépülnek, keverednek mai használati és dísztárgyainkkal.

Natúr kiegészítők lelőhely tippje
BUTLERS / Mammut I. fszt.