Márkatörténet

Érdekel mitől válik egy márka sikeressé? Milyen út vezetett a népszerűségig, vagy egy-egy ikonikus design megszületéséig? Ebbe enged betekintést új rovatunk, ahol időről időre bemutatunk olyan kulisszatitkokat, vagy kevésbé ismert történeteket, amelyből megismerheted az alkalmazott iparművészet és gyártástechnológiai újdonságait és tradicionális gyökereit!


A H&M az egyik leggyorsabban fejlődő és legflexibilisebb vezető divatmárka a világon. Az úgynevezett „trash-fashion” tendenciák berobbanásával erősödött meg pozíciója és népszerűsége elsősorban a fiatal tinédzserek körében. Áraival, minőségével, célcsoportra szabott kollekcióival és új, fenntartható koncepcióival nem csak ígéret, hogy bárki megtalálja a saját stílusának megfelelő darabokat. Designer kooperációi olyannyira kedveltek, hogy magasabb árfekvésük ellenére is a bolti készletek pár napon belül felvásárlásra kerülnek. A szinte hisztérikus fogyasztói rajongás mögé szerettünk volna bepillantást kapni. Vajon mitől lehet ilyen sikeres egy nagyon fiatal márka a világ több országában egyszerre? Vajon hogyan tudnak megszólítani ugyanolyan hatékonyan több korosztályt? Mitől ilyen ellenállhatatlan és megállíthatatlan töretlen sikere?

A cégcsoport alapítói már a ’40-es években saját áruházat nyitottak, ez volt a svédországi HENNES, majd később HENNES&MAURITZ. Innen adódott később a rövidített név H&M. 1980 volt az áttörés éve, amikor is Németországban és Hollandiában is márkaüzleteket avattak. Már jóval az e-kereskedelem megjelenése előtt a H&M Svédországban a Rowells postaküldő szolgálattal leszerződve házhozszállítást is bevállalt. Reklámpolitikájuk is rendhagyó volt, az 1990 évektől rendszeressé váltak nemzetközi óriásplakát kampányaik, a vállalat szerint elsősorban ennek köszönhető ismertségük. Világhírű modellek mellett, kampányaikhoz ismert színészeket, művészeket kértek fel, ezzel is erősítve népszerűségüket.

1998 óta stabil online vásárlási háttérrel rendelkeznek, 2000-től pedig Amerikát is meghódították. 2004-es Karl Lagerfeld kooperáció sikerén felbuzdulva azóta olyan nagy divatházakkal hoztak létre limitált kollekciókat, mint a Maison Margeilla, Versace, Cavalli, Alexander Wang, vagy Stella McCartney – csak a legismertebbeket említve. 2009 óta lakásdekor kollekcióval bővült a kínálat, ahol naprakész vizualitással készülnek elérhető árfekvésű design kollekciók. Social Media aktivitásuk stabil, kommunikációjuk emberközeli és instant. A COVID idején rendszeres a folyamatos és szakszerű tájékoztatás a pandémiahelyzettel kapcsolatban, fenntarthatósággal kapcsolatos missziójuk hiteles és egyedülálló. A HIGG programhoz csatlakozva  Higg Index Sustainability Profile –al ellátott termékeiken látható, hogy az adott termék milyen mértékben káros a környezetre és az is leolvasható, hogy ez a környezet milyen szegmensére vonatkozik – vízkészlet, levegő oxigén állománya, vagy éppen a globális felmelegedés.

A H&M nem csak trendi, okos és felelős márka, de rugalmasan alkalmazkodik mind a piaci, mind a természeti igényekhez és igyekszik az emberi léptékek és értékek szerint szükség esetén változni és változtatni akár a gyártástechnológián, vagy marketingstratégián egyaránt.

H&M MAMMUT II. 2. emelet


A SWATCH viszonylag fiatal márka, alig 30 éves múltra tekint vissza, mégis már az első években világhírnévre tett szert. Hogyan lehetséges ez? Hogyan vált piacvezetővé egy eleve széles kínálatban? A családi vállalkozás az óragyártás szenvedélyéből, és a szakmai iránti szeretetből merítve némi játékossággal és humorral fűszerezve alapította meg azt a kis csapatot, akiknek köszönhetően mára közel 100 országban ismert és közkedvelt. Azonnal a szabadságvágyó különcök kedvencévé vált, hiszen könnyen tudtak azonosulni a bohókás, egyedi ugyanakkor megfizethető darabokkal. A tematikus kollekcióknak köszönhetően sikerült olyan VIP életérzést is beépítenünk az évtizedek során, amelynek köszönhetően hamar elterjedt szörfösök, sportolók, bohém üzletemberek és hírességek körében is. 2021 újdonsága a BIOCERMAIC fejlesztés, különleges ötvözete a kerámia és biológiailag lebomló műanyagnak. Kőaljtól mentes, könnyű és karcmentes, finom felületet létrehozva, mindezt környezettudatos megfontolásból!

BL ÓRASZALON / MAMMUT I. 2. emelet


TRADÍCIÓ ÉS MINŐSÉG

A világ egyik vezető cipőmárkája 1963 óta. A dán cég missziója, hogy a fenntarthatóság keretein belül stílusos, ugyanakkor komfortos kollekciókat készítsen. Az ECCO azon modern márkakoncepciókhoz tartozik, ahol magas követelményeknek tesznek eleget a társadalmi és környezetvédelmi felelősségvállalás szempontjaival kapcsolatban. A tradicionális cipőkészítés vonalán, manufakturális alapokról induló családi vállalkozás mára összesen 89 ország, több mint 2000 üzletében és 14 000 eladási pontján kínálja prémium termékeit. A bőrfelhasználás tekintetében a KT Trading tagjaként kizárólag élelmiszeripari felhasználásból származó állati eredetű anyagot hasznosítanak.

A kollekciókban ötvöződnek a modern elvárások és a hagyományos módszerek. Központban az ember és közvetlen környezete áll, ahol a természetközeliség, és az ember-természet organikus kapcsolati viszonya szerves része a termékeknek. Egyfajta ősi skandináv hagyományrendszerből építkezve, technológiai fejlesztésekkel kiegészítve születnek meg a világ egyik legkényelmesebb és legtartósabb cipői szezonról szezonra.

ECCO Mammut I. földszint